Manusia memerlukan kasih sayang

Aku memerlukan kasih sayang, begitu juga dengan kamu. Aku memerlukan belaian, begitu juga kamu. Kasih sayang membuat jiwaku berasa hangat dan terisi. Kasih sayang membuatkan aku lupa erti kesakitan.

Kamu, pernah melihat sejauh mana kasih sayang emak dan ayah kamu? Aku pernah melihat dari jauh, kasih sayang ibu dan ayah tiada bandingan. Oleh itu, jangan sesekali membelakangkan kasih sayang mereka. Meskipun kamu sudah menemukan kasih sayang yang diberikan oleh pasangan hidupmu nanti. Aku memerlukan kasih sayang, begitu juga kamu. Kerana dari kasih sayang juga, kita lahir ke dunia yang tidak selamanya ada.

2 comments:

  1. KASIH SAYNG IBUBAPA KPD ANK-ANKNYA ADALAH KSH SYG YG TIADA TOLOK BANDINGNYA...
    SORG IBU BOLE MEMBELA 10 ORG ANKNYA, AKN TETAPI 10 ORG ANKNYA BELUM TENTU BOLE MNJAGA SORG IBU...
    BERSAMA KITA RENUNGKAN..

    ReplyDelete
  2. @ ejoyz..
    Betul, sayangilah ibubapa selagi masih ada kesempatan..terima kasih ejoyz kerana berkongsi rasa..

    ReplyDelete